Zarządzenie Nr 50/06
ZARZĄDZENIE NR 50/2006
WÓJTA GMINY NAREW
z dnia 22 czerwca 2006 roku
w sprawie: szczegółowych zasad rachunkowości oraz sposobu gromadzenia, przechowywania dokumentacji do Programu Phare2003 –Fundusz Projektów Infrastruktury Około-biznesowej
„Modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Narew” BRIPF/2003/EPB/4
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Instrukcja określa zasady rachunkowości oraz zasady rachunkowości oraz sposobu gromadzenia,
przechowywania dokumentacji do kwalifikowania i dokumentowania wydatków, gromadzenia i przechowywania dokumentacji dotyczącej Programu Phare2003 –Fundusz Projektów Infrastruktury Około-biznesowej
2. Powyższe zasady dotyczą projektu pn. „„ Modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Narew” BRIPF/2003/EPB/4
3. Okres realizacji projektu ustala się na:
1) rozpoczęcie realizacji projektu wynosi maksymalnie 10 miesięcy nie później niż do 30 września 2006 roku
§ 2
1. Całkowity koszt kwalifikowany projektu podlegający finansowaniu przez Podmiot Kontraktujący wynosi 354 764,97 EUR (słownie trzysta pięćdziesiąt cztery tysiące siedemset sześćdziesiąt cztery 97/100 EUR)
2. Podmiot Kontraktujący przekazuje 75%szacowanych kwalifikujących się kosztów do kwoty 266 073 EUR w opcji:
- zaliczka 212 858,40 EUR
- płatność końcowa 53 214,60 EUR
§ 3
l. Gmina Narew w celu realizacji zadania określonego w § l ust. 2, wskazała rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Narwi o numerze 17 8086 0004 0000 1892 2000 0020 celem przekazania dofinansowania.
2. Gmina Narew w celu realizacji zadania określonego w § l ust. 2, wskazała rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Narwi o numerze 17 8086 0004 0000 1892 2000 0020 celem opłaty za wystawione faktury.
ROZDZIAŁ II
Dokumentowanie wydatków, obieg dokumentów i ich sprawdzanie
§ 1
1. Przyjmuje się zasadę, iż .dokonywane płatności powinny być udokumentowane
potwierdzoną fakturą wraz protokołem odbioru wykonanych robót
2.Faktura za wykonane roboty wraz protokołem odbioru powinna być podpisana przez inspektora nadzoru.
3 Faktury za wykonane roboty wystawione w walucie EUR wraz protokołem odbioru, po datowaniu , odbierane są przez Referat GK. celem sprawdzenia pod względem merytorycznym i opisania wymaganego umową Kierownik referatu Pan Korobkiewicz Stanisław poświadcza swoim podpisem prawidłowość danych merytorycznych. Następnie referat Finansów i Budżetu (Fn) sprawdza pod względem formalnym i rachunkowym, kwalifikuje do wypłaty oraz sporządza przelewy bankowe. Prawidłowość danych formalnych i rachunkowych poświadcza swoim podpisem Pani Panasiuk Maria. Dokumenty do wypłaty zatwierdza Skarbnik Gminy Halina Niesteruk oraz Wójt Gminy Jakub Sadowski. Po zatwierdzeniu do wypłaty dokumenty przelewu w walucie EUR przekazuje się do banku.
§ 2
1. Sprawdzanie formalne polega na zbadaniu wiarygodności dokumentów oraz na zbadaniu prawidłowości ich sporządzenia ze względu na treść i formę, w szczególności zaś zbadaniu, czy:
1) dokument został wystawiony przez właściwy podmiot,
2) operacji dokonały upoważnione do tego osoby,
3) dokument został zatwierdzony przez osoby upoważnione,
4) treść i forma dokumentu odpowiada przepisom prawa,
5) czynność poprzedzona została zawarciem umowy, zleceniem itp.
6) zawarcie umowy zostało poprzedzone postępowaniem przewidzianym w obowiązujących przepisach (ustawy Prawo zamówień publicznych),
7) uczestniczący w zdarzeniu gospodarczym potwierdzili na dokumencie fakt zdarzenia gospodarczego, co do ilości, jakości, gatunku,
8) zobowiązani do kontroli zdarzenia gospodarczego na danym etapie wykonali tę kontrolę i czy wykonali ją należycie, a fakt wykonania kontroli potwierdzili na dokumencie.
2. Sprawdzenie merytoryczne polega na zbadaniu, czy planowanie danej czynności jest celowe, czy wykonanie danej czynności jest zgodne z planem lub ustaleniami zawartymi w umowie itp.. w szczególności zaś na zbadaniu czy:
1) zlecana do wykonania czynność co do ilości, jakości, kosztu, miejsca i czasu wykonania jest ujęta w planie,
2) zlecanie wykonania czynności wybranemu podmiotowi gwarantuje rzetelne wykonanie co do ilości, jakości, terminu,
3) ujęta w dokumencie czynność, jako wykonana, jest zgodna co do ilości, jakości. kosztu, miejsca i czasu wykonania ze zleceniem, zamówieniem, umową itp.
3. Sprawdzenie dokumentów pod względem rachunkowym polega na sprawdzeniu poprawności rzetelności wyliczeń zawartych w dokumentach.
ROZDZIAŁ III
Zasady księgowania, sprawozdawczości oraz przechowywania dokumentacji
§1
1. Dla zadania „ „ Modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Narew”
wydziela się odrębny zbiór dokumentów finansowych.
2. Ustala się plan kont służący do księgowania operacji związanych z realizacją wyżej wymienionego projektu :
1) wpływ zaliczki, płatności końcowej 137/227 dział 010, rozdz. 01010 ,§ 6291
2) Przeksięgowanie zaliczki, płatności końcowej na dochody 227/908
3) wpływ odsetek od konta walutowego 137/240
4) przelew odsetek dla instytucji kontraktującej 240/137
5) Zasilenie konta walutowego ze środków gminy 137/223-4
6) opłata faktury wykonawcy 080/137 dział 010, rozdz.01010 ,§6051 dotyczy wydatków w ramach otrzymanego dofinansowania
7) Przeksięgowanie równoległe opłaty faktury na wydatki 908/228
8) opłata faktury wykonawcy 080 / 137 dział 010 , rozdz.01010, §6050 dotyczy wydatków w ramach środków budżetu gminy
9) Przeksięgowanie wg sprawozdania Rb 228/800
223-4 / 800
ORGAN
1) przelew zasilenia konta walutowego 223-4 / 133
2) przeksięgowanie wydatków wg sprawozdania 902 / 223-4
§ 2
1. W związku z realizacją projektu „„ Modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Narew” sporządza się następujące dokumenty własne:
a) wniosek o płatność
b) raporty z audytu projektu
c) raportu końcowego
d) tablicy informacyjnej
2. Dokumenty związane z realizacją projektu przechowuje się przez okres 5 lat w referacie Finansowo-Budżetowym (pokój nr 20)- dokumenty finansowe, w referacie Gospodarki Komunalnej (pokój nr 2)- dokumenty przetargowe i techniczne, Sprawozdania w referacie Organizacyjnym (pokój nr 15) .
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
mgr Jakub Sadowski
(podpis nieczytelny)
Metryka strony