Uchwała Nr XXXIII/195/10
UCHWAŁA NR XXXIII/195/10
Rady Gminy Narew
z dnia 28 czerwca 2010 roku
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Narew za I półrocze, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury.
Na podstawie art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240; z 2010 r. Dz. U. Nr 28, poz. 146) Rada Gminy Narew uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Wójt Gminy Narew przedstawia Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 31 sierpnia każdego roku pisemną informację:
a) o przebiegu wykonania budżetu Gminy Narew za I półrocze,
b) o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej,
c) o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1 lit b ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji sporządzonych za I półrocze 2011 r.
§ 2. 1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Narew za I półrocze powinna obejmować:
1) Część tabelaryczną zawierającą:
a) zestawienie wykonania dochodów i wydatków w szczegółowości nie mniejszej jak w uchwale budżetowej,
b) zestawienie wykonania głównych zadań inwestycyjnych,
c) zestawienie wykonania udzielonych dotacji z budżetu gminy.
2) Część opisową zawierającą:
a) omówienie stopnia realizacji dochodów bieżących i majątkowych budżetu gminy
b) omówienie stopnia realizacji wydatków bieżących i majątkowych budżetu gminy,
c) przedstawienie planowanej i wykonanej kwoty deficytu lub nadwyżki,
d) przedstawienie stanu należności budżetu gminy, zobowiązań wymagalnych oraz stanu udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń i zwolnień,
e) omówienie przychodów i rozchodów budżetowych.
2. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej powinna obejmować stopień realizacji przedsięwzięć określonych uchwałą Rady Gminy w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, w tym:
1) Projekty związane z:
a) programami finansowymi z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz z innych źródeł zagranicznych nie podlegające zwrotowi,
b) umowami o partnerstwie publiczno-prawnym.
2) Umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikają płatności wykraczające poza rok budżetowy,
3) Gwarancje i poręczenia udzielane przez Gminę.
3. Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury za I półrocze powinna obejmować dla każdej odrębnie:
1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planów finansowych instytucji, w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planów finansowych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń od planu.
§ 3. Traci moc uchwała Nr VI/40//07 Rady Gminy Narew z dnia 29 czerwca 2007 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy oraz planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Eugeniusz Dudzicz
Metryka strony