Uchwała Nr III/11/10
UCHWAŁA NR III/11/10
RADY GMINY W NARWI
z dnia 22 grudnia 2010
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Narew na rok 2011.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansów publiczny oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu w wysokości 10 897 600 zł. z tego :
- bieżące w wysokości 10 169 467.zł.
- majątkowe w wysokości 728 133 zł. zgodnie z załącznikiem nr 1
§ 2
Wydatki budżetu w wysokości 11 592 158 zł. z tego :
- bieżące w wysokości 10 411 395. zł.
- majątkowe w wysokości 1 180 763 zł. zgodnie z załącznikiem nr 2
§ 3
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 32 700 zł.
2) celową w wysokości – 27 300 zł.
z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe w kwocie – 27 300 zł.
§ 4
1) Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3
§ 5
1. Deficyt budżetu w wysokości 694 558 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych pożyczek w kwocie - 123 867zł.
2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 570 691.zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 871 878zł. oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 177 320 zł. zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 100 000 zł.
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 123 867 zł.
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów- w kwocie 177 320 zł.
§ 8
1. Ustala się dochody w kwocie 70 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70 000 zł. na:
a. realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 68 000 zł
b. realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
w kwocie 2 000 zł
2. ustala się zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w kwocie 1 000 zł
3. Ustala się dochody w kwocie 63 000 zł. i wydatki w kwocie 63 000 zł. związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo Ochrony Środowiska.
4. Ustala się środki pochodzące z opłaty produktowej w kwocie 200. zł na realizacje zadań związanych z gospodarką odpadami.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem nr 5
§ 10
1. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 150 000 zł. wydatki – 150 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6
§ 11
Upoważnia się Wójta do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu- w kwocie 100 000 zł;
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 123 867 zł;
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie - 177 320 zł.
2. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 100 000 zł
3. b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
4. dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
5. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań,
6. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków
7. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
8. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty - 10 000 zł,
9. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
mgr Ewa Urbanowicz
Metryka strony